Skincare Review; Lush, Boots, The Face Shop, Innisfree, Dyxy


Assalammualaikum,


This time I nak share pasal skincare products yang I tengah guna sekarang and several products yang I dah beli tapi tak guna lagi.

Yes, I skipped the intro sebab tanak bagi entry ni draggy so lets start with the first product!


  1.  Lush Tea Tree Water Toner 


Okay, this is the toner yang sekarang ni I guna since masa pergi UK haritu. My face jadi kering gila dekat sana mungkin sebab perubahan cuaca and duduk dalam kapal terbang lama sangat. 

So since dah dekat sana.. brand Lush is very popular and products dia pun recommended untuk skin repair for both body and face. So... I pun bought this toner. 
Sebabkan muka dah kering, baru la rasa diri ni kena mulakan skincare routine yang proper (sebelum ni cuci muka, pakai bedak je :p )

So far this toner is very good sebab I use it lepas cuci muka and buat muka rasa lagi bersih and fresh. Besides, toner ni pun function dia nak balance kan ph muka lepas kita cuci muka. Pimple pun slow down masa dekat UK tu.. and lega sangat rasa. Disebabkan toner ni bagus.. I maintain pakai sampai balik Malaysia.. sampai lah sekarang. (Kalau dah habis.. tak tau la nak beli kat mana since Lush takda lagi kat Malaysia.. sobs T_T)

    
      2.  Boots Moisturiser



Ni satu lagi product yang takda dekat Malaysia. Boots. I guna ni pun since masa dekat UK sebab muka dah buat hal. The price is so cheap.. tak ingat masa tu 1 pound or 2 pound je. Murah gila okay??!

So this moisturiser really moisturises my skin very well. Sebelum ni I pernah je try moisturiser and semua menjadi penyebab jerawat tumbuh sebab terlebih oily. But not this one! Sangat tak melekit ke apa and very refreshing, too. Dia pun function untuk calm kat jerawat yang naik.. maybe sebab it is tea tree moisturiser. So redness dekat muka I and jerawat jerawat yang besar and menyakitkan tu pun ikut reda sama.

Love how the texture on my skin sebab dia obviously melembutkan and melembapkan kulit.
Still using it and hope to find a good moisturiser lepas yang ni habis!


     3. Dyxy set


Yes.. this one. I still can't believe that I actually like it? Sebab masa awal awal pakai dulu.. I felt like the foundation macam capok (bertompok tompok kat muka) and tak sesuai dengan warna kulit muka I.

Until one day the Dyxy green tea mist never stop refreshing me dengan hanya spray dekat muka beberapa kali. Makin lama pakai makin best rasa and besides, pakai foundation dyxy ni tak menyebabkan keluar jerawat pun. It is just.... very good! and I like it. Lagi lagi nampak natural. Me likey.


       4. Dr. Belmeur The Face Shop


Okay these three I tak pernah guna lagi.. but I got the samples so I will definitely going to give a try and share with you guys okay?

The one that I have been looking forward to use is the one yang paling kiri dalam gambar. Ato Salt Cream. Tapi tu lah.. price Dr. Belmeur ni very very expensive .. mana tau one day berangan boleh beli kan... hehe so I will try this later and make a review of it.


          5. Innisfree Face Mask

yang dua atas kiri je beli.. yang the rest tu free gift je sebab register jadi member!v tak sabar nak guna xD

Okay, so these are the masks that I would like to try and it is the first time I beli mask dekat Innisfree. Sebelum ni tak pernah pernah pun nak cuba .. so I guess the time has come for me to give it a try!

Mask yang I beli are Bija and Tea tree. The sales guy yang jagakan tempat bahagian mask Innisfree tu kata Bija and Tea Tree tu might be functioning well for my skin since I macam senang tumbuh jerawat (but now less sikit hihi).
So... tak sabar nak rasa sendiri mask mask tu and yess for sure! I will update here.. probably gonna make some review video and masukkan dalam youtube.


Thus, those are the products that I am currently using and the products that I will be using soon. So far the products yang I tengah guna tu memang very kind and good to my skin.. Hope it does the same to your skin, too!

Btw, ni untuk penjagaan kulit muka laa.. if kalau nak fade kan or hilang kan parut muka and badan, you guys boleh tengok entry yang ni : Nat C 1000

Okay itu sahaja for my review.. wait for the review for products that haven't tried yet.

Thats all for me,

tchuss!




Posted by Nur Farhana

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

#Ananasgoodmood Shawls Giveaway

Ananasgoodmood tiny giveaway :p

My Masters' Journey 101